Grafikę zmienisz w MODERACJA > Wygląd elementów w sklepie > Zarządzanie wyglądem elementów sklepu

Broszura szkoleniowa pt. Pierwsze kroki w tenisie stołowym

2018-11-18
Broszura szkoleniowa pt. Pierwsze kroki w tenisie stołowymZapraszamy do zakupów i lektury broszury szkoleniowej autorstwa Zbyszka Stefańskiego.. Oto fragmenty broszury: PIERWSZE KROKI W TENISIE STOŁOWYM BROSZURA SZKOLENIOWA SPIS TREŚCI: 1. KOLEJNOŚĆ NAUCZANIA POSZCZEGÓLNYCH UDERZEŃ 2. JAK ZACZYNAĆ? 3. ZABAWY – MNÓSTWO ŚMIECHU 4. UCHWYT RAKIETKI 5.KROK ODSTAWNO-DOSTAWNY W TENISIE STOŁOWYM – zabawy 6. ROBOT W TENISIE STOŁOWYM 7. JAK UCZYĆ PORUSZANIA SIĘ PRZY STOLE? 8.JAK UCZYĆ PORUSZANIA SIĘ PRZY STOLE? CZĘŚĆ 2. 9.TRENING ODBIORU DLA NAJMŁODSZYCH 10. POKAZ, PRZYPOWIEŚĆ, ZABAWA 11. POKAZ, PRZYPOWIEŚĆ, ZABAWA. CZĘŚĆ 2. 12. JAK TO ROBIĄ INNI? 13. TEN PIERWSZY RAZ 1. KOLEJNOŚĆ NAUCZANIA POSZCZEGÓLNYCH UDERZEŃ z cyklu: warsztaty zawodniczo-trenerskie Temat wiecznie aktualny, bedący przedmiotem gorących dyskusji między trenerami. Nic w tym zreszta dziwnego. Tak powinno być. To ważna sprawa, która ma wpływ na takie, a nie inne wyszkolenie techniczne zawodnika. A doskonale wiadomo, że stopień zaawansowania technicznego ma wpływ na poziom sportowy. Zanim przystąpię do sedna sprawy chciałbym poczynić kilka uwag natury ogólnej. Po pierwsze: jest to moja, autorska propozycja kolejności nauczania poszczególnych uderzeń technicznych w tenisie stołowym. Nie trzeba się z nią zgadzać, ale niech posluży jako wskazówka tym, którzy szukają informacji w tym temacie. Po drugie: zaproponowana kolejność nie powinna być zawsze sztywno stosowana w stosunku do każdego młodego adepta tenisa stolowego. Jeśli np. przyjdzie do nas dziewczynka z dobrym półwolejem forhend to nie powinniśmy z uporem maniaka nauczać tylko i wyłącznie na początku pólwoleja bekhend(to uderzenie jest na czele mojej listy.) Mała tenisistka może szybko stracić ochotę na trening nie trafiając bekhendem żadnej piłki. A skoro już potrafi grać forhendem to pozwólmy jej na to. Umiejętnie wplatając w treningu naukę półwoleja bekhend. Po trzecie: nieprzypadkowo umieszczam gry i zabawy w poniższej tabeli jako niezbędną formę pomocną na każdym etapie techniki. Na naszej stronie są zresztą zamieszczone już 3 artykuły na ten temat. Zapraszamy! Po czwarte: zakładam, że zaczynamy szkolenie w wieku 6 lat. W przypadku późniejszego wieku rozpoczęcia treningu okres nauki danego uderzenia ulega skróceniu. Mniejszy jest z oczywistych względów też procentowy udział gier i zabaw. Ale jest i powinien być! A ogólny porządek nauczania uderzeń nie powinien ulec zmianie. Po piąte: zanim przechodzimy do nauczania następnej techniki poprzednia powinna być w miarę dobrze opanowana tzn. zawodnik powinien wykonać nauczay element gry 8-10 razy bez popełnienia błędu. Po szóste: zdarza się czasami, że pomimo naszych usilnych prób zawodnik nie może opanować jakiegoś zagrania. Przstąpić się wtedy powinno do nauki następnych uderzeń. I co jakiś czas wracać do problemu. Jeśli dalej nie widać postępów trzeba próbować zminimalizować ten słaby punkt. Robi się to przez odpowiedni trening taktyczny lub dobór właściwego sprzętu. W ten sposób maksymalnie eliminując problem. Na przykład w przypadku słabego topspina bekhend należy uczyć jak najczęstszego obiegania strony bekhendowej i grania forhendem (tzw. topspin forhend odwrócony). Lub zamiast okładziny gładkiej dać zawodnikowi na stronę bekhendową krótkie czopy do ataku szybkiego. Przedstawiłem kolejność nauczania w formie tabeli..... Resztę znajdziecie Państwo kupując broszurę szkoleniową pt. Pierwsze kroki w tenisie stołowym: https://ustefiego.iai-shop.com/product-pol-1038-Broszura-szkoleniowa-pt-Pierwsze-kroki-w-tenisie-stolowym.html
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel